• Alkmini Team

Μαγικό Ταξίδι στον Όλυμπο

παράσταση-σεμινάριο

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μανώλης Ιωνάς

Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκος Κασαπάκης

Κίνηση –Χορογραφία: Μαρία Αγγέλου

Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Αραγιάννης

Σύμβουλος επί εκπαιδευτικών θεμάτων της παράστασης: Δ.Μπεχλικούδη

Παίζουν:

Ειρήνη Παπαδημάτου, Γιάννης Μυτιληνός

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΤΕΛΕΙΑ

Υπόθεση του έργου

Δύο μάγοι εμφανίζονται στη σκηνή, συνομιλούν σε μια παράξενη κωδικοποιημένη γλώσσα. Χρησιμοποιώντας τις μαγικές τους δυνάμεις ταξιδεύουν με τα παιδιά στο χρόνο, για να συναντήσουν τους Θεούς του Ολύμπου.

Αφορμή είναι η φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για το ποιος θα δώσει το όνομά του και τα δώρα του στην πόλη της Κεκροπίας. Η Αθηνά κερδίζει, η πόλη ονομάζεται Αθήνα, και ο Ερμής αναλαμβάνει την αποστολή να ενημερώσει τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου, να τους καλέσει στη γιορτή για το νέο όνομα και να καταγράψει τα δώρα που ο καθένας θα προσφέρει στην πόλη.

Τα δώρα των Θεών: η Δημοκρατία, το Φώς, ο Πολιτισμός, η ομορφιά της Φύσης και της Ζωής, γίνονται αφετηρία προβληματισμού για τη σύγχρονη Αθήνα.

Ένα μαγικό ταξίδι στο χρόνο για μικρούς και μεγάλους θεατές...

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

• Ολιγόλεπτη προβολή υλικού για τους θεούς του Ολύμπου

• Παράσταση (50 λεπτά)

• Δυνατότητα συζήτησης με τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης της παράστασης στη διδακτική πράξη

Σκεπτικό της εταιρίας Θεάτρου «Τελεία»

Στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης να εμπλουτιστεί η παραδοσιακή διδασκαλία με τη βιωματική γνώση, το «Μαγικό ταξίδι στον Όλυμπο» γίνεται αφετηρία ενός κύκλου παραστάσεων. Ο στόχος είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου και ταυτόχρονα να κερδίσουν γνώσεις με ένα ελκυστικό και ευχάριστο τρόπο. Γι’ αυτό το λόγο το υλικό της παράστασης αντλείται από τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο δημοτικό σχολείο, δίνοντας την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουνε στην πράξη τη σύνδεση της βιωματικής γνώσης με τη θεωρητική διδασκαλία και να επινοήσουν οι ίδιοι τρόπους με τους οποίους θα κάνουν το μάθημα πιο ελκυστικό και εύληπτο. Το αφαιρετικό σκηνικό και η χρήση λίγων αντικειμένων, που ωστόσο στη διάρκεια των παραστάσεων αποκτούν διαφορετική χρηστικότητα και δημιουργούν νέες εικόνες, αποτελούν μία προσεκτική επιλογή μας. Η επιλογή αυτή συναρτάται με την προσπάθεια να δείξουμε πως στην εποχή που τα παιδιά βομβαρδίζονται από αγαθά και εικόνες που δημιουργούν μια έτοιμη, προκατασκευασμένη πραγματικότητα, η Τέχνη έρχεται να σπάσει τα στεγανά και να κάνει το παιδί πρωταγωνιστή της παράστασης και της ζωής. Στην επίτευξη του στόχου αυτού συντελεί ο διαδραστικός χαρακτήρας της παράστασης, αφού καλλιεργεί τη φαντασία, ενισχύει την αυτενέργεια και την συμμετοχή των παιδιών.


0 προβολές0 σχόλια